using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;
public class DrawTriangle : MonoBehaviour
{
// Start is called before the first frame update
void Start()
{
// *
// **
// ***
// ****
// *****
string triangle = "";
for (int i = 0; i < 5; i++)
{
// 별을 추가한다.
for (int j = 0; j < i + 1; j++)
{
triangle += "*";
}
// 엔터를 추가한다.
triangle += "\n";
}
// 출력한다.
print(triangle);
print("\n");
// *****
// ****
// ***
// **
// *
string triangle_R = "";
for (int i = 0; i < 5; i++)
{
// 별을 추가한다.
for (int j = 0; j < 5 - i; j++)
{
triangle_R += "*";
}
// 엔터를 추가한다.
triangle_R += "\n";
}
// 출력한다.
print(triangle_R);
}
// Update is called once per frame
void Update()
{
}
}
공부/Unity 기초