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공부/Unity 기초

직삼각형 그리기

by svcbn 2022. 5. 11.
using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;

public class DrawTriangle : MonoBehaviour
{
    // Start is called before the first frame update
    void Start()
    {
        // *
        // **
        // ***
        // ****
        // *****
        
        
        string triangle = "";

        for (int i = 0; i < 5; i++)
        {
            // 별을 추가한다.
            for (int j = 0; j < i + 1; j++)
            {
                triangle += "*";
            }
            // 엔터를 추가한다.
            triangle += "\n";
            
        }
        // 출력한다.
        print(triangle);

        print("\n");

        // *****
        // ****
        // ***
        // **
        // *
        string triangle_R = "";
        for (int i = 0; i < 5; i++)
        {
            // 별을 추가한다.
            for (int j = 0; j < 5 - i; j++)
            {
                triangle_R += "*";
            }

            // 엔터를 추가한다.
            triangle_R += "\n";
        }
        // 출력한다.
        print(triangle_R);

    }

    // Update is called once per frame
    void Update()
    {
        
    }
}

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